''There is always hope...''



Ιωννης Κανδης
Λγα Λγια
Google


Internet
http://7lyk-kallith.att.sch.gr

Μαθητικ Συμβολια 
...
Ενημερωθετε απ το
ημερολγιο του
Σχολεου μας



e-class 7







Μπορετε να αποκτσετε πρσβαση στα
ηλεκτρονικ μαθματα του Σχολεου
μας πατντας
εδ
Στην ναζτηση Μαθημτων, στο πεδο 
νομα Σχολεου, πληκτρολογστε
7ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΛΛΙΘΕΣ και 
επιλξτε το αντστοιχο μθημα.

Portal
· Home
· Picasa
· Top 10
· Web Links
· 
· 
· 
· 
· 
· 
&
Update by U.S. Naval Observatory

Click here for more information
Moon
Update by NASA Goddard Space Flight Center

Click here for a larger image
Sun

Block created for PHPNuke 6 .0 by Chris Karakas

RSS e-Emph@sis
RSS ...
·last page

" target="new">Object Not Found

...






Η ανγκη ν’ αναπτυχθον και να διευρυνθον οι καινοτμες δρσεις στο σγχρονο σχολεο εναι μεγλη. Η σχολικ πραγματικτητα σμερα παρουσιζει ντονα φαινμενα τυποποησης και ρουτνας. Η διαδικασα παροχς γνσεων αλλ και η κοινωνικοποηση των μαθητν χει υποταχθε στη μετδοση της «λης» και τις απαιτσεις των εξετσεων. Οι μορφς σχολικς εργασας σπνια ανανενονται, και η επικοινωνα εκπαιδευτικο και μαθητ μαθητν μεταξ τους γνεται με προκαθορισμνα πρτυπα σκψης και συμπεριφορς (Ξωχλλης 1992). Οι μαθητς λλοτε ανταποκρνονται μηχανιστικ και χρησιμοθηρικ στις αναγνωρσιμες σ’ εκενους λειτουργες του σχολεου, και λλοτε οδηγονται στην πλρη απαξωση.

Τι εναι η καινοτομα

Εναι δσκολο να δοθε νας πλρης ορισμς στην ννοια της καινοτομας. Εναι μως εφικτ να παρουσιαστον οι βασικς συνιστσες της (Leif 1978. Cros 2002):

·        1η, Η καινοτομα εναι κτι το καινοργιο. υτ η συνιστσα συνδεται απευθεας με την οπτικ αυτο που καινοτομε και δεν αποτελε απ μνη της κριτριο για τον ορισμ της καινοτομας. Το καινοργιο πρπει να χει ποιτητα και τλμη και να μη συγχεται με την επινηση την ανανωση. υτ η συνιστσα αφορ αυτν που καινοτομε και αναφρεται σε συγκεκριμνο εκπαιδευτικ περιβλλον. Λ. χ., αν κποιος χρησιμοποιε για πρτη φορ φλλα εργασας, ασφαλς και καινοτομε σε αντθεση με το συνδελφο του διου σχολεου, που εδ και 10 χρνια εργζεται με τον τρπο αυτν και δεν καινοτομε.

·        2η, Η καινοτομα ως προν. Εδ εννοομε την εισαγωγ ενς νου προντος, που υιοθετεται απ τους χρστες του. Λ. χ. δεν αρκε για να χαρακτηριστε ως καινοτομα η διδασκαλα του μαθματος της Χημεας, σε εργαστριο ταν, αντ ο εκπαιδευτικς να κνει χρση των οργνων, περιορζεται πλι να τα σχεδιζει στον πνακα.
·        3η, Η καινοτομα ως αλλαγ. Μπορε το καινοργιο και η χρση ενς νου προντος να εναι μα αλλαγ, στην καινοτομα μως δεν χουμε να κνουμε απλ με μια αλλαγ, αλλ με μια αλλαγ που εναι συνειδητ, εκοσια, σκπιμη και αποφασιστικ, αφο κθε αλλαγ δεν αποτελε καινοτομα, κθε καινοτομα μως εναι αλλαγ.

·        4η, Η καινοτομα ως στοχοθεσα. Η καινοτομα, ως εκοσια αλλαγ, βασζεται σε στχους και σκοπος. Εναι η επιθυμα αυτο που καινοτομε, να βελτισει την υπρχουσα κατσταση, μνο που πρπει να λαμβνει σοβαρ υπψη του το αξιακ σστημα μσα στο οποο καινοτομε. Λ.χ., νας δσκαλος με σκοπ να μθουν οι μαθητς του να λνουν μα εξσωση, χρησιμοποιε ψυχαναγκαστικς μεθδους, και τσι πετυχανει αυτ που θελε. Βεβαως καινοτομε, μνο που η καινοτομα του ρχεται σε αντθεση με τα ανθρπινα δικαιματα.

·        5η, Η καινοτομα ως διαδικασα. Η καινοτομα ως διαδικασα δεν εναι project, αφο το project χει μα προοπτικ και ναν προγραμματισμ. ντθετα, αν η καινοτομα χει μια προοπτικ δε σημανει τι χει απ τη φση της και ναν προγραμματισμ, αφο κτι ττοιο θα σμαινε τι γνωρζει πολ καλ εκ των προτρων τι επιδικει. Η καινοτομα διαχειρζεται το απροσδκητο, το τυχαο, την αβεβαιτητα. Η καινοτομα αυξνει τις αβεβαιτητες, εν το project αναζητ να τις περιορσει.


Θα αναφρουμε μερικς δρσεις που υλοποιθηκαν κατ τα σχολικ τη 2002-2003, 2003- 2004 και 2004-2005 (υπ τη Διεθυνση του κ. Ηλα Ζαχαρπουλου ΠΕ03, Προσταμνου του 3ου Γρ. Δ Δ/νσης θνας), με μια κατηγοριοποηση και θα μιλσουμε λγο περισστερο για κποιες απ αυτς.


Δρσεις που συμπληρνουν και εμπλουτζουν το πργραμμα σπουδν (1)
Σκοπς η βιωματικ σνδεση των μαθητν με αντικεμενα του προγρμματος σπουδν μσα απ την επικοινωνα και τη διδραση.
Για παρδειγμα,
Στο πργραμμα με θμα: «Σαββατιτικοι περπατοι με πρσωπα και κεμενα», οι μαθητς μας ακογοντας ναν προσκεκλημνο «αναγνστη» να διαβζει και να προσδιορζει τη σχση του με τα συγκεκριμνα κεμενα, διεσδυσαν στο λογοτεχνικ σμπαν μσα απ δρμους τελεως διαφορετικος απ εκενους που ορζει η «πεπατημνη» της σχολικς καθημερινς πραγματικτητας. Το καινοτομικ στοιχεο της δρσης αυτς ταν τι νας νθρωπος στθηκε απναντ τους, ξω απ τους γνωστος σ εκενους ρλους, τλμησε να «εκτεθε» και να τους παρασρει να «εκτεθον» και εκενοι καταθτοντας προσωπικς αναζητσεις, βιματα, αγωνες, ως δρντα πρσωπα ξω απ ρους και καννες της σχολικς ζως. Με τον τρπο αυτ η αλληλεπδραση γενικετηκε και ανμεσ τους, και ανμεσα σ εκενους και τους καθηγητς τους, και ανμεσα σ εκενους και τα κεμενα.
Στο πργραμμα με θμα: «Ταξιδεοντας στα μεγλα μουσεα μσα απ το Διαδκτυο», οι μαθητς μας, με το «ταξδι» τους στα μεγλα μουσεα, κατφεραν να ρθουν σε επαφ με τις ιστορικς πηγς και να εισαχθον στη διαδικασα της κατανησης, ανλυσης και αξιολγησης των διαφορετικν οπτικν με τις οποες προσεγγζονται και ερμηνεονται τα ιστορικ γεγοντα. Ταξδεψαν στις ιστοσελδες 32 Μουσεων (22 Ελληνικν και 10 ξνων) και υπ τη μορφ διερευνητικο διαλγου με τα αντικεμενα, επλεξαν τα εκθματ τους τα οποα κατγραψαν σε CD, φτιχνοντας τσι το δικ τους ηλεκτρονικ μουσεο. Βασικ τους κριτριο στην επιλογ των εκθεμτων στθηκαν οι γνσεις τους απ μθημα της ιστορας (δμηση νων πληροφοριν πνω στις υπρχουσες γνσεις), αλλ και η συναισθηματικ τους φρτιση, αφο εξφραζαν την πεποθηση τι τα αντικεμενα πολλς φορς «μιλνε απ μνα τους». Σημαντικ ρλο παιξε και η μοναδικτητα των ευρημτων (αισθητικ αποτμηση), αλλ και η αλληλεπδραση αισθητηριακς εμπειρας και λογικς. Το καινοτομικ στοιχεο της δρσης αυτς υπρξε ο δημιουργικς συνδυασμς της παραδοσιακς διδασκαλας με την επιστμη της πληροφορας, σε περιβλλον ενεργητικς μθησης. τσι οι μαθητς με βση τη βιωματικτητα ως μσο προσγγισης μαθαν πς να μαθανουν, χωρς την απομνημνευση ιστορικν στοιχεων αλλ ενεργοποιντας την κρση τους και καλλιεργντας το πνεμα της ρευνας και της αναζτησης πηγν ντλησης πληροφοριακο υλικο.
Δρσεις περιβαλλοντικς
1.        Πργραμμα, με θμα: «Διαμρφωση χρου πρασνου στο σχολεο». Πραν μρος 20 μαθητς και απ τις τρεις τξεις του Λυκεου οι οποοι δενδροφτευσαν να μρος της αυλς του σχολεου και βοθησαν στην προμθεια μεταφορ και τοποθτηση σε λλη αυλ μεγλου αριθμο φυτν και δνδρων σε γλστρες. γκριση απ Δ’ Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης θνας. Υλοποηση απ Νομβριο 2002 μχρι Μιο 2003.
2.        Πργραμμα, με θμα: «Βιτοποι της Θρκης – Το Δλτα του βρου και το δσος της Δαδις».Πραν μρος 44 μαθητς της και Β Λυκεου οι οποοι συγκντρωσαν πληροφορες απ χρους και φορες που αφοροσαν το θμα, ενημερθηκαν απ εξωτερικος συνεργτες για τη βιοποικιλτητα, και τη σημασα, τη δομ και τη λειτουργα των υδτινων και χερσαων οικοσυστημτων (ειδικ για τη χλωρδα και πανδα των Δλτα του  βρου, του Δσους της Δαδις και του Εθνικο Δρυμο Σουνου). Στο πλασιο αυτο του προγρμματος πραγματοποησαν τετραμερη εκπαιδευτικ εκδρομ στο Δλτα του βρου και το δσος της Δαδις τον πρλιο του 2005. γκριση απ Δ’ Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης θνας. Υλοποηση απ Νομβριο 2004 μχρι Σεπτμβριο 2005. Το πργραμμα αυτ επιχορηγθηκε απ το Πανεπιστμιο ιγαου και μρος των εργασιν κατατθηκαν σε ντυπη και ηλεκτρονικ μορφ.
Δρσεις τοπικς ιστορας (2)
Σκοπς η επαφ των μαθητν με το χρο, τους ανθρπους της τοπικς κοινωνας και την ιστορα του. Το προν που παρχθηκε και στα τρα παραδεγματα που ακολουθον ταν να ημερολγιο.
Για παρδειγμα,
Στο πργραμμα με θμα: «Οι Καλλιτχνες της Καλλιθας», οι μαθητς μας εξοικειθηκαν με την τχνη γενικ, ρθαν σ’ επαφ με την ιστορα της νεοελληνικς τχνης και το ργο των συγκεκριμνων καλλιτεχνν. Με την καινοτμο αυτ δρση το σχολεο γνρισε την τοπικ κοινωνα και τσι συνβαλε, ως κτταρο κοινωνικς και πνευματικς ζως, στην πολιτιστικ ζω της πλης. Ταυτχρονα, πρβαλε και κανε γνωστ στους γονες και συμπολτες το ργο αξιλογων δημιουργν, που ζησαν και εμπνεστηκαν στην πλη, ευαισθητοποιντας την τοπικ κοινωνα στη δισωση και ανδειξη της πολιτιστικς μας κληρονομις.
Στο πργραμμα με θμα: «Ιστορικς γωνις της Καλλιθας», οι μαθητς μας, που ρχονται καθημεριν σε επαφ με ιστορικς γωνις, μνημεα και ιδρματα της πλης τους, γνρισαν την τοπικ τους ιστορα, την ενταξαν στη γενικτερη ιστορα του τπου μας και την κατστησαν γνωστ στους συμπολτες μας.
Στο πργραμμα με θμα: «Οι πρσφυγες της Καλλιθας», οι μαθητς μας, που ζουν σε μα πλη με ντονα τα σημδια της προσφυγις, γνρισαν τον ξεριζωμ, τον ερχομ και την εγκατσταση των προσφγων μσα απ μαρτυρες και ντοκουμντα, γνρισαν το προσφυγικ ζτημα. Συνειδητοποησαν τα προβλματα και τον αγνα τους, συμφιλιθηκαν και ευαισθητοποιθηκαν απναντι στη σγχρονη προσφυγι.

Δρσεις πολυπολιτισμικς (απντηση του σχολεου σε σγχρονες ανγκες) (3)
Σκοπς να κατανοσουν οι μαθητς τις λειτουργες των σγχρονων πολυπολιτισμικν κοινωνιν.
Για παρδειγμα,
Στο πργραμμα με θμα: «Πολυπολιτισμικτητα και ανθρπινα δικαιματα στο περιβλλον του σγχρονου σχολεου», οι μαθητς μας για ν’ απαντσουν στο ερτημα αν καταπατονται τα ανθρπινα δικαιματα στο περιβλλον του σγχρονου σχολεου, διακνησαν ερωτηματολγιο (10 ερωτσεων) σε δεγμα 608 μαθητν απ τα 4 σχολεα που παιρναν μρος στο πργραμμα, και επεξεργστηκαν τις απαντσεις με επιστημονικ τρπο (πργραμμα SPSS). Τα αποτελσματα της ρευνας, τους διναν τη δυναττητα να τεκμηρινουν την διχυτη ασθηση που υπρχε στα σχολεα τους τι σ’ αυτ δεν υπρχουν φαινμενα ρατσισμο και ξενοφοβας. Στο διο πργραμμα οι μαθητς μας με την επσκεψ τους στα σχολεα της Κωνσταντινοπολης ( Ζωγρφειο, Ζππειο, Μεγλη του γνους σχολ και σχολ της Χλκης), κατανησαν τα προβλματα και τις δυσκολες που παρουσιζονται στη μειονοτικ εκπαδευση.
Στο πργραμμα, με θμα: «Η πολυπολιτισμικτητα, η διαφορετικτητα και τα ανθρπινα δικαιματα στα σχολεα της Δυτικς Θρκης που φοιτον μαθητς μουσουλμνοι στο θρσκευμα και στα σχολεα της Κωνσταντινοπολης που φοιτον μαθητς χριστιανο στο θρσκευμα», οι διοι οι μαθητς μας που πραν μρος και στο προηγομενο πργραμμα, με την επσκεψ τους και στα μειονοτικ σχολεα της Δυτικς Θρκης, μπρεσαν να κατανοσουν τους ρους, τις προποθσεις και τις συνπειες της συνθκης της Λωζνης μπρεσαν να αποκτσουν μια ολοκληρωμνη και βιωματικ εικνα για το αν καταπατονται τα ανθρπινα δικαιματα στα σχολεα της Κωνσταντινοπολης που φοιτον μαθητς - Χριστιανο στο θρσκευμα και στα σχολεα της δυτικς Θρκης που φοιτον μαθητς -  Μουσουλμνοι στο θρσκευμα. Το καινοτομικ στοιχεο αυτς της δρσης υπρξε η πολωρη επαφ των μαθητν μας με τους μαθητς των σχολεων της Δυτικς Θρκης και της Κωνσταντινοπολης. Οι μαθητς μλησαν για τα προβλματ τους, τις αγωνες τους, τους φβους τους και τα νειρ τους.  υτ τους δωσε τη δυναττητα να κατανοσουν το διαφορετικ και να συμφιλιωθον μ’ αυτ, πργμα εξλλου που εναι προπθεση ομαλς συμβωσης στις σγχρονες πολυπολιτισμικς κοινωνες που ζουν.

Δρσεις πολιτιστικς
Πργραμμα με θμα: «ναζητομε την παρδοσ μας χορεοντας». Πραν μρος 25 μαθητς και μαθτριες απ τις τρεις τξεις του Λυκεου και υλοποιθηκε απ το Νομβριο του 2004 μχρι το Μιο του 2005. Στο πλασιο του προγρμματος αυτο οι μαθητς μαθαν να χορεουν παραδοσιακος της πατρδας μας και τους παρουσασαν στις εκδηλσεις του σχολεου. γκριση απ Δ’ Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης θνας.

Δρσεις συμβουλευτικς μαθητν – γονων (4)
Σκοπς να δοθον στους μαθητς μας και στους γονες τους, απ ειδικος και κατλληλους επιστμονες, πληροφορες και ενημρωση σε θματα που τους απασχολον.
Για παρδειγμα,
Στη δρση, της δωρης επιμρφωσης σε θματα «εξαρτσεων», οι μαθητς μας ενημερθηκαν απ την ειδικ επιστμονα πνω σε θματα εξρτησης απ τις ουσες. Το καινοτομικ στοιχεο αυτς της δρσης ταν τι η ενημρωση γινε απ ειδικ παιδοψυχατρο, στο χαλαρ και γνριμο κλμα της τξης και χωρς τη διαμεσολβηση οποιουδποτε εκπαιδευτικο, πργμα που διασφλιζε την νεση των μαθητν να μιλσουν για τι σχετικ τους απασχολοσε. Παρλληλα στο διο περιβλλον τους δθηκαν τα απαρατητα στοιχεα για να μπορσουν να σχηματσουν μια ολοκληρωμνη και τεκμηριωμνη γνμη για το τι εναι η εξρτηση και πως μπορε ν’ αποφευχθε.
Στη δρση, των «ενημερωτικν – επιμορφωτικν σεμιναρων για τους γονες και κηδεμνες» των μαθητν μας, προσπαθσαμε, καλντας κατλληλο και σχετικ ειδικ επιστμονα να ενημερσουμε τους γονες πνω σε θματα που τους απασχολον. Το καινοτομικ στοιχεο αυτς της δραστηριτητας εναι τι μετ απ την περπου μισς ρας εισγηση, ακολουθοσε γνιμη και συχν σε μκρος συζτηση. τσι το σχολεο δινε τη δυναττητα στους γονες χι μνο να ενημερωθον, αλλ και να εκφραστον.
Προβλματα που παρουσιστηκαν και πς ξεπερστηκαν
Τουλχιστον για τον πρτο χρνο υπρξε δυσκολα να πειστον οι συνδελφοι να δραστηριοποιηθον. Νομζουμε τι οι αντιστσεις τους κμφθηκαν ταν παρουσιστηκε στο Δημαρχεο της πλης, απ τους μαθητς η πρτη καινοτμος δρση, το Δεκμβριο του 2002, που αφοροσε την κδοση ημερολογου με θμα: «Οι καλλιτχνες της Καλλιθας». Χρηκαν για το αποτλεσμα και συγκινθηκαν απ την απχηση που εχε στους υπλοιπους μαθητς και την τοπικ κοινωνα.
Το δετερο χρνο πλι οι περισστερες προτσεις προκυψαν απ το Διευθυντ. Υπρξε μως μα αισθητ διαφοροποηση της στσης των συναδλφων. ρκετο δραστηριοποιθηκαν και φτασαν να κνουν και προτσεις. Στο τλος του δετερου χρνου ο Διευθυντς επε στους συναδλφους τι ο διος δε θα παιρνε πρωτοβουλες για λλες καινοτμες δρσεις. ν αυτς τους ενδιφεραν, πρεπε να δραστηριοποιηθον μνοι τους και απλ θα εχαν τη βοθεια και τη στριξ του. Το Σεπτμβριο της τρτης χρονις λες σχεδν οι δρσεις του σχολεου, προκυψαν απ τους συναδλφους. Οι συνδελφοι, λοιπν, πρπει να πεισθον για τα οφλη μιας καινοτομας, να «εμπνευστον», να «εκπαιδευτον» στο στσιμ της, και κατπιν μπορε να ενεργοποιηθον.
λες σχεδν οι δρσεις που απευθνονταν στους μαθητς μας, πρεπε να υλοποιηθον εκτς του ωραρου λειτουργας. υτ που πιστεαμε εμες τι θα εναι το μεγαλτερο εμπδιο, ξεπερστηκε απ τους διους με το να μνουν μετ το σχολεο να ρχονται ακμη και Σββατο απγευμα. Εδ η τλμη μας ρθε δπλα στην ανγκη των παιδιν ν’ απολασουν μια δραστηριτητα. Οι μαθητς ερισκαν μνοι τους ημρα και ρα συνντησης.
Το μεθοδολογικ εργαλεο που χρησιμοποιθηκε για την υλοποηση λων των δρσεων, ταν η μθοδος project. πρεπε λοιπν οι συνδελφοι να το γνωρζουν. υτ το ανλαβε ο Διευθυντς, που ανλυσε τσο στο σλλογο διδασκντων τη μθοδο, σο και σε κθε ομδα χωριστ. σες φορς πντως χρειαστκαμε τη βοθεια κποιου ειδικο, μας προσφρθηκε αμσως, τσο απ σχολικος συμβολους σο και απ το Πανεπιστμιο θηνν.

 
Για παρδειγμα, Στο πργραμμα με θμα:, οι μαθητς μας εξοικειθηκαν με την τχνη γενικ, ρθαν σ’ επαφ με την ιστορα της νεοελληνικς τχνης και το ργο των συγκεκριμνων καλλιτεχνν. Με την καινοτμο αυτ δρση το σχολεο γνρισε την τοπικ κοινωνα και τσι συνβαλε, ως κτταρο κοινωνικς και πνευματικς ζως, στην πολιτιστικ ζω της πλης. Ταυτχρονα, πρβαλε και κανε γνωστ στους γονες και συμπολτες το ργο αξιλογων δημιουργν, που ζησαν και εμπνεστηκαν στην πλη, ευαισθητοποιντας την τοπικ κοινωνα στη δισωση και ανδειξη της πολιτιστικς μας κληρονομις.Στη δρση, των των μαθητν μας, προσπαθσαμε, καλντας κατλληλο και σχετικ ειδικ επιστμονα να ενημερσουμε τους γονες πνω σε θματα που τους απασχολον. Το καινοτομικ στοιχεο αυτς της δραστηριτητας εναι τι μετ απ την περπου μισς ρας εισγηση, ακολουθοσε γνιμη και συχν σε μκρος συζτηση. τσι το σχολεο δινε τη δυναττητα στους γονες χι μνο να ενημερωθον, αλλ και να εκφραστον.


Παραπομπς
(1)
1.        Πργραμμα, με θμα: «Λογοτεχνικς αναζητσεις στα ργα της Ζωρζ Σαρρ και της λκης Ζη».
Πραν μρος 32 μαθητς της Λυκεου που διβασαν και μελτησαν τα ργα των δο συγγραφων. γκριση απ Δ’ Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης θνας. Υλοποηση απ Νομβριο 2002 μχρι πρλιο 2003.
2.        Πργραμμα, με θμα: «Λογοτεχνικς αναζητσεις».
Πραν μρος 41 μαθητς και των τριν τξεων του Λυκεου και μελετθηκε η θση της γυνακας σε οριακς ιστορικς κοινωνικς στιγμς μσα στα λογοτεχνικ κεμενα (Φνισσα του Παπαδιαμντη - Τιμ και το χρμα, του Θεοτκη – κριβ μου Σοφα, του Φ. Γερμανο) γκριση απ Δ’ Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης θνας. Υλοποηση απ Νομβριο 2003 μχρι πρλιο 2004.
3.       Πργραμμα, με θμα: «Ταξιδεοντας στα μεγλα μουσεα μσα απ το διαδκτυο».
Πραν μρος 26 μαθητς της ’ Λυκεου και παργαγαν εκπαιδευτικ υλικ σε ηλεκτρονικ μορφ που αναφρεται στο μθημα της Ιστορας της ’ Λυκεου. γκριση απ Δ’ Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης θνας. Υλοποηση απ Νομβριο 2003 μχρι πρλιο 2004.
4.        Πργραμμα, με θμα: «Σαββατιτικοι περπατοι με πρσωπα και κεμενα».
Πραν μρος 26 μαθητς και  απ τις τρεις τξεις του Λυκεου οι οποοι στις Σαββατιτικες συναντσεις τους καλοσαν κποιον να τους διαβσει κεμενα που αγπησε και να μιλσει για τη βιωματικ σχση του μ’ αυτ. Στο τλος το ρλο του αναγνστη ανλαβαν οι μαθητς. γκριση απ Δ’ Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης θνας. Υλοποηση απ Νομβριο 2004 μχρι πρλιο 2005.
Την πρτη φορ που μου μλησε μα συνδελφος, γι’ αυτ της ιδα, ομολογ τι δεν κατλαβα τι θα κναμε. Βλπετε κ’ εκενη δεν εχε ξεκαθαρσει μσα της το τι εχε στο μυαλ της. στερα απ λγες συναντσεις και αφο εργαστκαμε πνω στην ιδα της, αντιμετωπσαμε το πρβλημα αν τα παιδι θα ρθουν το Σββατο το απγευμα. ποφασσαμε να το τολμσουμε. Τα παιδι ρθαν, ρθαν και συνδελφοι και φλοι. Τα παιδι προετομαζαν κθε συνντηση, φτιαχναν προσκλσεις, ετομαζαν το φκελο με τα κεμενα που θα διαβαστον, γραφαν το βιογραφικ του καλεσμνου και αναλμβαναν να τον παρουσισουν. Εκενος διβαζε τα κεμενα που εχε επιλξει και τους μλαγε για τη σχση του μ’ αυτ. Γινταν να μικρ διλειμμα και κατπιν ερωτσεις και συζτηση. Η ομδα στα μσα της επμενης εβδομδας εχε συνντηση, στην οποα γινταν συζτηση για το τι γινε και αν πρεπε κτι να γνει διαφορετικ. Στη συνντηση αυτ κατθεταν τη γνμη τους λα τα μλη της ομδας.
5.        Πργραμμα, με θμα: «Ο Ματωμνος Γμος του Φ. Γ. Λρκα».Πραν μρος 30 μαθητς και απ τις τρεις τξεις του Λυκεου οι οποοι και πραγματοποησαν την αντστοιχη θεατρικ παρσταση. γκριση απ Δ’ Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης θνας. Υλοποηση απ Νομβριο 2004 μχρι Μο 2005.
6.        Πργραμμα, με θμα: Βιωματικ προσγγιση της Λογοτεχνας, με θμα «Η δναμη της αγπης και του ρωτα». Πραν μρος 40 μαθητς και απ τις τρεις τξεις του Λυκεου οι οποοι μελτησαν λογοτεχνικ κεμενα (πεζ – ποιητικ – θεατρικ) σχετικ με το θμα τους, τα παρουσασαν και τα συζτησαν με τους υπλοιπους, παργαγαν οι διοι ερωτικ λγο, παρουσασαν μρος των εργασιν τους δραματοποιημνες και δημιοργησαν σχετικ λεκωμα. γκριση απ Δ’ Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης θνας. Υλοποηση απ Νομβριο 2004 μχρι Μιο 2005
(2)
Πργραμμα με θμα: «Οι Καλλιτχνες της Καλλιθας».
Πραν μρος 26 μαθητς της Β και Γ Λυκεου. Στο πλασιο του προγρμματος αυτο, εκδθηκε σχετικ ημερολγιο, σε 2000 ανττυπα και παρουσιστηκε στο Δημαρχεο της Καλλιθας στις 23/12/2002. Τα σοδα απ τη διακνηση των ημερολογων (περπου 4.500 ευρ) διατθηκαν για την αγορ βιβλων προς εμπλουτισμ της σχολικς βιβλιοθκης και να αντιμετωπιστον επεγουσες ανγκες του διδακτηρου. γκριση απ Δ’ Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης θνας. Υλοποηση απ Νομβριο 2002 μχρι Μιο 2003.

2.       Πργραμμα με θμα: «Ιστορικς γωνις της Καλλιθας».

Πραν μρος 32 μαθητς της Β και Γ Λυκεου. Στο πλασιο του προγρμματος εκδθηκε σχετικ ημερολγιο σε 2500 ανττυπα. Με τα σοδα της πλησης του ημερολογου αγορστηκαν βιβλα για τη σχολικ βιβλιοθκη, αντιμετωπστηκαν ανγκες του διδακτηρου και στλθηκαν 1000 ευρ για την οικονομικ ενσχυση των απρων μαθητν της Μεγλης του Γνους Σχολς στην Κωνσταντινοπολη και δθηκαν 300 ευρ στον «Ελπιδοφρο», που δραστηριοποιεται στη στριξη παιδιν που πσχουν απ καρκνο. γκριση απ Δ’ Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης θνας. Υλοποηση απ Νομβριο 2003 μχρι Μο 2004.

3.       Πργραμμα με θμα: «Οι πρσφυγες της Καλλιθας».

Πραν μρος 27 μαθητς της Β και Γ Λυκεου. Στο πλασιο του προγρμματος αυτο εκδθηκε σχετικ ημερολγιο. Τα σοδα απ την πληση του ημερολογου διατθηκαν για την αγορ βιβλων προς εμπλουτισμ της Σχολικς βιβλιοθκης, στε να μπορσει να λειτουργσει ως δανειστικ, καλπτοντας τις ανγκες συναδλφων και μαθητν. γκριση απ Δ’ Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης θνας. Υλοποηση απ Νομβριο 2004 μχρι Μο 2005.

(3)
Πργραμμα με θμα: «Πολυπολιτισμικτητα και ανθρπινα δικαιματα στο περιβλλον του σγχρονου σχολεου», στο πλασιο Ολυμπιακς παιδεας.
Η πρταση επιχορηγθηκε απ το ΥΠΕΠΘ με το ποσν των 25.000 ευρ, υλοποιθηκε σε συνεργασα με το 9ο Γυμνσιο Καλλιθας, το 8ο Ενιαο Λκειο Καλλιθας και το 11ο Δημοτικ Σχολεο Νας Σμρνης απ το Νομβριο 2002 μχρι τις 30/9/2003 και πραν μρος μαθητς και των τεσσρων σχολεων. Στο πλασιο αυτς της δρσης οι μαθητς ρθαν σ’ επαφ με μειοντητες που ζουν στην θνα, διβασαν για τον πολιτισμ τους, κουσαν τη μουσικ τους και εμπνεστηκαν ργα τους τα οποα παρουσασαν στην κθεση που γινε στο πρκο Ολυμπιακς Παιδεας απ 13 μχρι 17 Μαου στο Πεδο του ρεως. Επσης πραγματοποιθηκε απ 22 μχρι 29 Ιουνου 2003 εκπαιδευτικ εκδρομ 42 μαθητν και 10 συναδλφων στα σχολεα της Κωνσταντινοπολης, που φοιτον μαθητς Χριστιανο στο θρσκευμα. Το Σεπτμβριο του 2003 οργανθηκε διημερδα στην Καλλιθα, που παρουσιστηκε μρος της λης δραστηριτητας και γινε τελετ παρδοσης του καλτερου ργου ζωγραφικς των μαθητν στη Δημοτικ Πινακοθκη Καλλιθας «Σοφα Λασκαρδου».
  1. Πργραμμα με θμα: «Η πολυπολιτισμικτητα, η διαφορετικτητα και τα ανθρπινα δικαιματα στα σχολεα της Δυτικς Θρκης που φοιτον μαθητς μουσουλμνοι στο θρσκευμα και στα σχολεα της Κωνσταντινοπολης που φοιτον μαθητς χριστιανο στο θρσκευμα».
    Το πργραμμα αυτ επιχορηγθηκε απ το ΥΠΕΠΘ με 8.000 ευρ, υλοποιθηκε σε συνεργασα με το 9ο Γυμνσιο Καλλιθας απ το Νομβριο του 2003 μχρι 30/9/2004 και πραν μρος 50 μαθητς και απ τα δο σχολεα. Στο πλασιο του προγρμματος πραγματοποιθηκε τετραμερη εκπαιδευτικ εκδρομ 45 μαθητν στο Ιεροδιδασκαλεο Κομοτηνς, στο μειονοτικ σχολεο Ξνθης και το Ενιαο Λκειο Γλακης.
    Το δετερο απ τα προηγομενα προγρμματα, συμπεριλαμβανταν σ’ αυτ που θλαμε να διερευνσουμε ταν υλοποιοσαμε το πρτο πργραμμα. Προκυψαν μως εμπδια, κυρως υπηρεσιακ που κατστησαν αδνατη την επσκεψ μας ττε, στα σχολεα της Δυτικς Θρκης. Η βασικ ιδα για τα προγρμματα αυτ ταν να κατανοσουμε την διαφορετικτητα του διπλανο μας, αφο ττε μπορε και να τον καταλβουμε.
    Οι καθηγητς που πραμε μρος σ’ αυτ τη δραστηριτητα θα θλαμε πολ να μθουμε, τι τελικ μεινε στις συνειδσεις των μαθητν μας απ αυτς τις δο δραστηριτητες. Νομζω τι δεν θα το μθουμε ποτ.
    (4)
    1.        Το Νομβριο του 2002, γινε δωρη ενημρωση σε θματα «διαφυλικς αγωγς», σε λα τα τμματα του σχολεου, απ την καθηγτρια του ΤΕΙ θνας κ. Ππη Τσεμπρη. Η δια ενημρωση επαναλφθηκε το Νομβριο του 2003 και το Νομβριο του 2004, μνο για τα τμματα της Λυκεου.
    2.        Τον Ιανουριο του 2003, γινε δωρη ενημρωση σε θματα «εξαρτσεων», σε λα τα τμματα του σχολεου, απ την παιδοψυχατρο και επιστημονικ υπεθυνη του κντρου πρληψης της εξρτησης των Δμων Καλλιθας, Μοσχτου και Ταρου: «Σταθμς», κ. Δμητρα Κοττορο. Η δια ενημρωση επαναλφθηκε τον Ιανουριο του 2004 και τον Μρτιο του 2005, μνο για τα τμματα της Λυκεου.
    3.        Το πρτο δεκαμερο του Ιουλου του 2004 και του 2005, ο Διευθυντς του σχολεου κθε απγευμα κανε συμβουλευτικ στους αποφοτους σχετικ με τη σωστ συμπλρωση του μηχανογραφικο τους δελτου και δινε τις απαρατητες πληροφορες στους μαθητς που σχετζονταν με τον επαγγελματικ τους προσανατολισμ.
    4.        Πιλοτικ εφαρμογ του ργου: «Εφαρμογ προγραμμτων Συμβουλευτικς και Επαγγελματικο Προσανατολισμο σε εκπαιδευτικς μονδες» του ΥΠΕΠΘ. Πραν μρος μαθητς της Λυκεου που επισκφτηκαν χρους εργασας, μλησαν με εργαζομνους και κλεσαν στο σχολεο επαγγελματες, που τους μλησαν για το επγγελμ τους. Υλοποηση απ Δεκμβριο 2003 μχρι Μο 2004.
    5.        Το σχολικ τος 2004 – 2005, οργανθηκαν «ενημερωτικ – επιμορφωτικ σεμινρια για τους γονες και κηδεμνες» των μαθητν του σχολεου ως εξς:
    1.        14/12/05, «Πορεα συνντησης με τους νους». γγελικ Γεν, Επκουρη καθηγτρια Φιλοσοφικς Σχολς Πανεπιστημου θηνν.
    2.        12/01/05, «Διαφυλικς σχσεις – Οικογενειακς προγραμματισμς – Σχσεις γονων και εφβων». Ππη Τσεμπρη, καθηγτρια Τ.Ε.Ι. θνας.
    3.        25/01/05, «Συμβουλευτικ νων – Σχολικς Επαγγελματικς Προσανατολισμς». Μαντ Μλιου, Υπεθυνη ΣΕΠ Δ’ θνας.
    4.        8/02/05, «Πρληψη και αντιμετπιση της εξρτησης». Δμητρα Κοττορο, Παιδοψυχατρος «Σταθμο» (Κντρο πρληψης & αντιμετπισης της εξρτησης Δμου Καλλιθας, Μοσχτου και Ταρου).
    5.        23/02/05, «Πρτες βοθειες – Προβλματα υγεας των νων». Θεοφνης Χριστοδολου, γιατρς, ναπληρωτς Διευθυντς Ογκολογικς Κλινικς ντικαρκινικο Νοσοκομεου Πειραι.
    6.        9/03/05, «Διαχεριση του πνθους – Σοβαρς ασθνειες στο οικογενειακ περιβλλον των μαθητν». Μεταλληνο λγα, Κοτσκου Χαρ, Ψυχολγοι συμβουλευτικο σταθμο: «Μριμνα».
    7.        23/03/05, «Προσγγιση της πολυπολιτισμικτητας στις σγχρονες κοινωνες», Ιωννης Ψημνος, Κοινωνιολγος, καθηγητς Παντεου Πανεπιστημου.
    8.       11/05/05, «Συμβουλευτικ γονων – σχσεις γονων». Ππη Τσεμπρη, καθηγτρια Τ.Ε.Ι. θνας.








Copyright © by 7th GEN LYKEIO KALLITHEAS All Right Reserved.

Published on: 2009-02-19 (1888 )

[ ]